بیشترین کاربرد ساعت هوشمند چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۹/۱۵ شنبه
بیشترین کاربرد ساعت هوشمند چیست؟
چکیده این مقاله :

ساعت های هوشمند، ساعتی با قابلیت های ویژه است که به ورزشکاران و کسانی که نیاز به پزشک همراه دارند تا سلامتی آن ها را بررسی کنند، توصیه می شود. افرادی که به استایل و ظاهر خود اهمیت می دهند هم می توانند آن را خریداری و استفاده کنند.

  • زمان مطاله : 0 دقیقه
  • نظرات : 0 نظر
  • تعداد بازدید : 1172 نفر

معرفی ساعت های هوشمند

ساعت هوشمند یا Smart Watch یک ساعت کامپیوتری است که در قالب یک گوشی هوشمند به دور مچ دست بسته می شود و علاوه بر نمایش زمان و تقویم، توانایی پردازش داده های دریافتی از جسم انسان را دارا می باشد. سنسورهای موجود در ساعت های هوشمند موجب گردیده تا بتوانند اطلاعات جسمانی لازم را از کالبد صاحب خود دریافت نماید و پس از تجزیه و تحلیل، آن را نمایش دهد. به عنوان مثال ساعت های هوشمند دارای دماسنج بوده و می تواند دمای بدن کسی که ساعت را به دست خود بسته است، محاسبه نماید. همچنین با استفاده از امکاناتی نظیر wifi و یا بلوتوث می توان به گوشی های هوشمند متصل شد و از طریق صفحه نمایش ساعت هوشمند، عکس و فیلم های موجود در گوشی را مشاهده کرد. برای دیدن 

 

ساعت های هوشمند

 

امکانات ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمندی که در حال حاضر وجود دارد تمامی امکانات زیر را دارد البته قابل ذکر است که در برند های مختلف ممکن است این امکانات کمتر و یا حتی بیشتر باشد.

دارای رم پردازشگر و سیستم عامل

حافظه داخلی و شیار کارت حافظه خارجی

صفحه نمایش LED لمسی

 امکان برقراری تماس های تلفنی

دارای حسگر های (شتاب سنج، ارتفاع سنج، فشارسنج، دماسنج، قطب نما و حسگر ضربان قلب)

دارای (شارژر، ماشین حساب، wifi، بلوتوث، ردیاب، بلندگو و میکروفن، دوربین اختصاصی) و...

 

 

بیشترین کاربرد ساعت هوشمند چیست؟

این ساعت ها مانند گوشی های هوشمند دارای فناوری های ارتباطی و دیجیتالی است و در دهه های گذشته توانسته برتری خود را نسبت به ساعت های غیر هوشمند ثابت نماید و کاربران زیادی را به سوی خودبکشاند. ساعت های هوشمند با عملکردی بی نظیر و منحصر به فرد، همواره بر اساس علایق مخاطبان و نیازهای روز دنیا، قابلیت های خود را ارتقا می بخشد و وجود همین توانمندی های خاص موجب شده که علاقه مندان زیادی بر طبق شرایط و معیارهایی که دارند، اقدام به خرید ساعت های هوشمند کنند. برای مثال ورزشکاران، افراد دارای بیماری فشار خون یا تپش قلب و حتی افرادی که به دنبال مد و ست کردن هستند، معمولا به دنبال ساعت های هوشمندی هستند که علاوه بر نمایش زمان، نیازهای آنها هم را رفع نماید. اگر شما نیز قصد خرید یک ساعت هوشمند را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید و انتخاب، با قابلیت های ساعت هوشمند به منظور تامین نیازهایتان آشنا شوید.

 

ساعت هوشمند

 

 ساعت هوشمند برای افراد شیک پوش

به روز بودن و ظاهری شیک همیشه بر روی افراد پیرامون ما تاثیر می گذارد و همواره افرادی که خود را در این گروه قرار می دهند با جزییات وحساسیت زیادی وسایل خود را تهیه می کنند و شاید ساعت ها برای خرید آن ها وقت صرف می کنند. از جمله این وسایل ساعت است که اگر شخص علاوه بر زیبایی به تکنولوژی نیز اهمیت دهد قطعا انتخاب اول او ساعت های هوشمند است تا علاوه بر نمایش زمان بتواند به گوشی هوشمند خود متصل شود تا ضمن پاسخگویی به تماس ها، به فایل عکس و موسیقی خود دسترسی داشته باشد و یا پیام های گوشی هوشمند خود را چک نماید. برای زیبایی بخشی ساعت به دست، در هنگام خرید ساعت های هوشمند باید دقت کرد چرا که می بایست ساعت متناسب با سایز مچ دست باشد، در غیر اینصورت جلوه خوبی نخواهد داشت. بند یا دسته این ساعت ها تنوع رنگی بسیاری دارد و افرادی که علاقه به ست کردن دارند، می توانند رنگ ساعت خود را با رنگ لباسشان ست کنند.

 

ساعت هوشمند

 

ساعت هوشمند برای افراد ورزشکار

ورزش باعث بهبود عملکرد جسمانی می شود اما سلامتی ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است و مداوم باید خود را مورد بررسی قرار دهند. از این رو آنها در هنگام ورزش کردن ترجیح می دهند از ساعت های هوشمند استفاده کنند تا علاوه بر میزان بازدهی ورزش خود از سلامتی جسمشان نیز آگاه گردند. سیستم آلتیمتر ساعت های هوشمند برای اندازه گیری ارتفاع طراحی شده و مناسب ورزشکاران دو با مانع است. همچنین سیستم GPS گوشی های هوشمند برای نمایش میزان مسافت طی شده، شمارش میزان گام های شخص و اندازه گیری سرعت دویدن و یا راه رفتن، به کار رفته است که برای ایجاد انگیزه در فرد دونده بسیار کارا می باشد. ورزشکاران شنا نیز می توانند از نوع ضد آب ساعت های هوشمند بهره ببرند و از مزیت های ذکر شده این ساعت ها در زیر آب لذت ببرند. علاوه بر این ها، ساعت های هوشمند دارای سیستم برنامه ورزشی و راهنمایی زمان استراحت می باشد که این قابلیت ها به ورزش دوستان حرفه ای و غیر حرفه ای در جهت پیشرفت آنان در ورزش های مورد علاقه شان کمک خواهد کرد.

ساعت هوشمند برای افراد ورزشکار

ساعت هوشمند برای اطلاعات پزشکی

اگر می خواهید از وضعیت فیزیولوژیکی بدنتان در هر لحظه آگاه شوید به شما ساعت های هوشمند را پیشنهاد می کنیم چرا که این ساعت ها در پزشکی نیز دستی بر آتش دارد. ساعت های هوشمند مثل یک پرونده پزشکی اطلاعات وضعیت حیاتی شما را ثبت می کند و در هر لحظه آن را به نمایش می گذارد. اگر قصد کم کردن وزن دارید این وسیله هوشمند میزان دریافت و مصرف کالری را به شما نشان خواهد داد. ساعت های هوشمند عموما دارای سنسور ضربان قلب هستند و زمانی که فعالیت و یا استرس باعث شود قلب شما به خطر بیفتد، وارد عمل می شود و افزایش ضربان قلب را هشدار می دهد. شاید جذاب باشد که این ساعت ها به خواب شما هم کار دارند و عملکرد کیفیت خواب شما را هم مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین اگر به یک پزشک همراه نیاز دارید تردید نکنید که ساعت های هوشمند دقیق ترین پزشک برای آمارگیری وضعیت سلامتی شما است.

 

ساعت هوشمند برای اطلاعات پزشکی

 

 آمار میزان استفاده از امکانات ساعت های هوشمند

براساس گزارش هایی که NPD در سال 2019 منتشر کرده است، استفاده از ساعت های هوشمند، رشد روزافزونی دارد و معمولا علاقه مندان به این نوع ساعت ها بر اساس نیاز و کاربردشان آنها را انتخاب می کنند. طبق آمارهای بدست آماده از NPD بیشترین استفاده روزانه کاربران از امکانات ساعت های هوشمند به اعلان ها با 54% و GPS با 45% مربوط می شود. براساس گزارش های میدانی که از هر 5 صاحب ساعت های هوشمند بدست آمده، آنها روزانه به طور میانگین 21% را به مشاهده عکس و فیلم و 18% را به گوش دادن موسیقی اختصاص می دهند و به طور تقریبی از ساعت هوشمند خود 17% برای اتوماسیون خانگی و 15% به عنوان کنترل کننده تلویزیون و فیلم استفاده می کنند.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کالا من و تو تو محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا