11 ویژگی مهم برای انتخاب یک گوشی پرچم دار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ شنبه
11 ویژگی مهم برای انتخاب یک گوشی پرچم دار
چکیده این مقاله :

گوشی های موبایل جزو وسایل ضروری هستند که بخشی از زندگی روزمره بیشتر افراد را تشکیل می دهند. در این مقاله به مهم ترین ویژگی ها و معیار هایی که در خرید یک گوشی پرچم دار تاثیر می گذارند اشاره می کنیم.

  • زمان مطاله : 0 دقیقه
  • نظرات : 0 نظر
  • تعداد بازدید : 1480 نفر

گوشی های موبایل جزو وسایل ضروری هستند که بخشی از زندگی روزمره بیشتر افراد را تشکیل می دهند. گوشی های موبایل تنها برای سرگرمی کاربرد ندارند و جزو محصولات کاربردی هستند که بخش عمده ای از نیاز های ما انسان ها را برطرف می کنند. بنابراین انتخاب و خرید یک گوشی که امکانات و کاربردی عالی داشته باشد جزو اولویت های زندگی ماست. گوشی ها ویژگی ها و امکانات متنوعی دارند. اما انتخاب یک گوشی موبایل پرچم دار کار سختی است چرا که باید از جهات مختلف آن ها را مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله به مهم ترین ویژگی ها و معیار هایی که در خرید یک گوشی پرچم دار تاثیر می گذارند اشاره می کنیم. با شناخت این ویژگی ها خواهید توانست یک گوشی ایده آل و مناسب خریداری کنید.

 

گوشی های پرچم دار

 

11 ویژگی مورد انتظار برای انتخاب یک گوشی پرچم دار

در این بخش 11 ویژگی مهم و تاثیر گذار در انتخاب و خرید یک گوشی پرچم دار را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

1- دوربین با کیفیت بالا

دوربین یکی از عوامل مهم در افزایش کیفیت و کارایی یک گوشی موبایل می باشد. همچنین بر اساس نظرسنجی هایی صورت گرفته کاربران موبایلی اعلام کرده اند که دوربین گوشی یکی از عوامل مهمی است که در انتخاب و خرید گوشی مورد نظر تاثیر به سزایی دارد. در گذشته دوربین های موبایل تنها یک لنز داشتند و کیفیت آن ها بر اساس رزولوشن آن ها مقایسه می شد. اما دوربین های نسل جدید انواع مختلفی دارند که هریک دارای امکانات و ویژگی های متنوع و کاربردی می باشند.

از انواع دوربین ها می توان به دوربین های با لنز عریض و فوق عریض، دوربین ‌های پریسکوپی و دوربین‌ های ToF اشاره نمود. برای آشنایی بیشتر با دوربین های گوشی موبایل می توانید به مقاله بررسی تخصصی دوربین های گوشی موبایل و کیفیت آن ها مراجعه کنید.

 

دوربین با کیفیت بالا

 

2-باتری با ظرفیت بالا

شاید تصور کنید داشتن دوربین با کیفیت و صفحه نمایش فوق العاده جزو تنها عواملی است که در انتخاب یک گوشی تاثیر می گذارد. اما باید بگوییم باتری جزو معیار های مهم و حیاتی هنگام انتخاب یک گوشی پرچم دار است. برند های سازنده گوشی نیز به این مسئله آگاه هستند و تلاش می کنند که باتری هایی با ظرفیت بالا برای گوشی های موبایل اختصاص دهند. وجود باتری قدرتمند و با ظرفیت بالا کمک می کند تا بدون داشتن استرس و نگرانی از تمام شدن شارژ گوشی تان، برای مدت طولانی تری از آن استفاده کنید و از گوشی موبایل لذت ببرید.

 

3- وضعیت سنسورها

سنسور ها قطعات الکترونیکی کوچکی هستند که در گوشی های موبایل به کار برده می شوند که هر یک برای کاری خاص مورد استفاده قرار می گیرند. وجود این سنسور ها کمک می کند تا عملکرد و کارایی گوشی موبایل افزایش پیدا کند و به اطلاعات و موارد دلخواهی دسترسی داشته باشید. از جمله این سنسور های مهم که برند ها بر روی آن سرمایه گذاری می کنند سنسور اثر انگشت می باشد. وجود این سنسور کمک می کند تا بتوانید امنیت بیشتری برای گوشی و نرم افزار های موبایلی تان فراهم کنید و فقط خودتان بتوانید آن را باز کنید. از دیگر سنسور های مهم می توان به سنسور دما و رطوبت برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوایی منطقه به کار برده می شود. سنسور تشخیص چهره نیز یکی از سنسور های مهم و کاربردی است که در دوربین به کار برده می شود. با این سنسور نیز می توانید صفحه گوشی تان را قفل کنید و هر موقع خواستید جلو گوشی ظاهر شده و آن را باز کنید. از دیگر سنسور های موجود در یک گوشی موبایل می توان به سنسور های زیر اشاره نمود:

 

  • سنسور ژیروسکوپ
  • سنسور شتاب‌سنج
  • سنسور روشنایی
  • سنسور گرما سنج
  • سنسور فشارسنج
  • سنسور تشخیص ضربان قلب
  • سنسور گام‌شمار
  • سنسور تشخیص امواج مضر برای بدن
  • سنسور سنجش استرس

 

4- پردازنده قوی

سخت افزار و حافظه داخلی گوشی یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در خرید یک گوشی موبایل می باشد. این دو موضوع در افزایش کیفیت و کارایی گوشی تاثیر بسیار زیادی دارند. هر چقدر یک گوشی سخت افزار قدرتمندی داشته باشد و حافظه داخلی آن بیشتر باشد می توانید بدون نگرانی از پر شدن زود هنگام گوشی و همچنین هنگ کردن گوشی نسبت به نصب و استفاده از نرم افزار ها و بازی های مختلف اقدام کنید. امروزه برند های سازنده گوشی در طراحی و ساخت گوشی موبایل از پردازنده های گرافیکی قدرتمند، میزان RAM بالا و حافظه داخلی بیشتر استفاده می کنند. در کنار هم قرار گرفتن این سه مورد باعث می شود گوشی مورد نظر با سرعت بهتری کار کند وهیچ گونه هنگی نداشته باشد.

 

5- طراحی منحصر بفرد

نحوه طراحی و ساخت یک گوشی در انتخاب و خرید آن نقش بسیار مهمی دارد. یک گوشی پرچم دار باید نمایشگری فوق العاده با کیفیت در اندازه ای مناسب و مقاوم در برابر ضربه و خش داشته باشد. در طراحی یک گوشی ضخامت صفحه، جنس بدنه، تخت یا خمیده بودن، ابعاد و وزن گوشی مورد توجه قرار می گیرد. یک گوشی مدرن و پرچم دار به گونه ای ساخته می شود که در برابر ضربه و خش مقاوم است. همچنین وزنی کم و ابعادی متوسط دارد تا بتوان به راحتی از آن استفاده نمود. خوش دست بودن گوشی یک امتیاز محسوب می شود و باعث می شود تا مشتری نسبت به خرید آن ترغیب شود.

همچنین استفاده از پنل شیشه ای و فریم پلاستیکی یا فلزی یکی دیگر از نکاتی است که در طراجی یک گوشی موبایل به کار می رود. این دو مورد باعث می شوند تا گوشی مورد نظر جذاب و شیک دیده شوند. اگر می خواهید یک گوشی ایده ال و مناسب را برای خرید انتخاب کنید بهتر است به موارد زیر در طراحی آن دقت کنید.

 

  • داشتن صفحه نمایش قدرتمند
  • ابعاد و وزن استاندارد
  • خوش دست بودن گوشی
  • برخورداری از محافظ صفحه نمایش
  • وجود سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره در گوشی
  • نوع دوربین
  • ضد آب بودن گوشی
  • جنس بدنه گوشی ( از جنس فلز و شیشه و مستحکم باشد)

 

نحوه طراحی و ساخت یک گوشی پرچم دار

 

6- کیفیت صدای عالی

سیستم صوتی گوشی موبایل نیز جزو عواملی است که روی کیفیت و کارایی گوشی تاثیر به سزایی دارد. چرا که در طی شبانه روز مشغول استفاده از برنامه های مختلفی هستید که هر کدام از آن ها دارای صدا می باشند. اگر صدای پخش شده کیفیت مناسبی نداشته باشد شما را اذیت خواهد کرد. بنابراین اگر دنبال یک گوشی پرچم دار هستید باید به سیستم صوتی آن نیز توجه کنید. بهتر است به توان صوتی گوشی مورد نظر، بلندگو ها و درگاه صوتی جک 3.5 میلی متری دقت کنید. وجود این سه عامل قدرتمند باعث می شود تا بتوانید صدا هایی با کیفیت عالی و واضح را مشاهده کنید.

 

سیستم صوتی گوشی موبایل پرچم دار

 

7- شارژ معکوس

شارژ معکوس یا قابلیت reverse charging ویژگی است که برای شارژ سایر دستگاه های هوشمند استفاده می کند. با این ویژگی می توانید سایر دستگاه های هوشمند همچون موبایل، ساعت، باند و ... که از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند را شارژ کنید. تنها نکته ای که وجود دارد این است که دستگاه شما باید از پروتکل شارژ بی سیم QI پشتیبانی کند. از شارژ معکوس می توانید در مواقع ضروری که دسترسی به کابل یا پاور بانک ندارید استفاده کنید و دستگاه های هوشمند خود را شارژ کنید.

 

شارژر معکوس گوشی پرچم دار

 

8- نوع نمایشگر 

صفحه نمایش یک گوشی جزو مواردی است که اهمیت زیادی دارد و در معرض دید می باشد. بنابراین هنگام خرید گوشی باید به کیفیت و نوع صفحه نمایش دقت کنید. بهتر است صفحه نمایش اندازه مناسبی داشته باشد تا بتوان به راحتی از آن استفاده کردو نه انقدر بزرگ باشد که نتوان به راحتی در دست آن را نگه داشت، نه انقدر کوچک باشد که هنگام مشاهده تصاویر با مشکل رو به رو شوید. گوشی باید خوش دست باشد و صفحه نمایش آن دارای رزولوشن مناسب و اندازه استاندارد باشد.

همچنین بهتر است صفحه نمایش گوشی دارای محافظ صفحه نمایش باشد تا در برابر ضربه و خش مقاوم باشد. مورد دیگری که در مورد صفحه نمایش حائز اهمیت است نوع صفحه نمایش می باشد. رایج ترین پنل های صفحه نمایش گوشی های موبایل LCD, OLED ، AMOLED و Super AMOLED می باشند که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارند. 

گوشی هایی که دارای صفحه نمایش LCD هستند مصرف باتری بالایی دارند. صفحه نمایش های دارای پنل‌های OLED نسبت به پنل‌های LCD گران قیمت ‌تر بوده و رنگ مشکی را با وضوح و کیفیت بالا تری نمایش می‌دهند و مصرف باتری کمتری دارند. اکثر گوشی های نسل جدید از نمایشگر هایی با پنل OLED استفاده می کنند. در این میان صفحه نمایش هایی که دارای فناوری AMOLED و SUPERAMOLED هستند جزو پیشرفته ترین صفحه نمایش ها محسوب می شوند. این صفحه نمایش ها کیفیت بسیار بالایی دارند و به چشم کاربران آسیبی نمی رسانند. همچنین نرخ نوسازی در این نوع صفحه نمایش ها بالا تر است.

 

صفحه نمایش یک گوشی پرچم دار

 

9-شارژر وایرلس

شارژر وایرلس به شارژر هایی گفته می شود که هیچ نوع سیم یا کابلی ندارند و به صورت از راه دور و بی سیم گوشی شما را شارژ می کنند. گوشی های مدرن و پیشرفته زیادی هستند که دارای این نوع شارژر ها هستند و از این قابلیت پشتیبانی می کنند. اما پد هایی وجود دارند که کمک می کنند گوشی های هوشمندی که این قابلیت را ندارند نیز بتوانند از شارژر وایرلس استفاده کنند. هنگام خرید یک گوشی دقت کنید که از این قابلیت پشتیبانی می کند یا نه. استفاده از شارژر وایرلس مزایای زیادی دارد و باعث می شود هر زمان که خواستید بتوانید بدون نیاز به کابل یا سیم گوشی خود را شارژ کنید. استفاده از این شارژر ها راحت تر از شارژر های معمولی می باشد. علاوه بر این به دلیل اینکه از کابل استفاده نمی کنید امکان آسیب دیدن درگاه شارژر گوشی نیز بسیار کم است و باعث می شود باتری و گوشی شما دوام بیشتری داشته باشد.

 

شارژر وایرلس

 

10- سیستم عامل یک گوشی هوشمند

سیستم عامل یک گوشی هوشمند اهمیت زیادی در نحوه کار کرد آن دارد. عده ای از کاربران عاشق سیستم عامل اندروید هستند و کار کردن با آن را راحت تر می دانند. اما عده ای دیگر سیستم عامل IOS را ترجیح می دهند. به طور کلی سیستم عامل اندروید رابط کاربری راحت و ساده ای دارد و استفاده از آن برای کاربران راحت تر است. بنابراین کاربران هنگام خرید گوشی معمولا به دنبال خرید گوشی های اندرویدی هستند. چرا که هم می توانند راحت تر از آن استفاده کنند هم اینکه نرم افزار ها و بازی های مربوطه را به راحتی می توانند دانلود و استفاده نمایند.

در مقابل گوشی های آیفون که سیستم عامل IOS دارند امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند و معمولا کیفیت دوربین آن ها فوق العاده عالی می باشد. در عوض استفاده از گوشی های IOS سختی های مربوط به خودشان را دارند که باعث می شود کاربران از خرید این گوشی ها منصرف شوند. گوشی های اندرویدی محبوب ترین گوشی های موجود در بازار هستند اما این دلیل نمی شود که گوشی های آیفون را دست کم بگیرید. بهتر است هنگام خرید هر دو سیستم عامل را مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام به خرید کنید.

 

 سیستم عامل یک گوشی هوشمند

 

11- قیمت در برابر امکانات (انتخاب آیفون یا دیگر گوشی ها)

هدف از آوردن قیمت و برند گوشی در آخر مقاله این نیست که این دو تاثیری در انتخاب یک گوشی پرچم دار ندارد. اتفاقا این دو مورد جزو اصلی ترین فاکتور هایی هستند که انتخاب یک گوشی را تحت تاثیر قرار می دهند. باید تعیین کنید که توان مالی شما چقدر است و چقدر می توانید برای خرید یک گوشی سرمایه گذاری کنید. سپس می توانید سایر فاکتور ها از جمله امکانات و برند گوشی مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

اینکه یک گوشی چه فناوری ها و امکاناتی را پشتیبانی می کند اهمیت زیادی دارد. اما مهم تر از آن قیمت گوشی در مقابل امکاناتی است که به شما ارائه می دهد. بنابراین باید بررسی کنید که با توجه به امکاناتی که دارد قیمت آن مناسب است یا نه. گوشی های با برند دیگر نیز هستند که همان امکانات را در اختیار شما قرار می دهند اما قیمت پایین تر و مناسبی دارند. اینجا مسئله سلیقه شخصی و طرفداری از یک برند خاص مطرح می شود.

اگر جزو طرفداران سامسونگ هستید احتمالا یک گوشی سامسونگ را انتخاب خواهید کرد هر چند قیمت بالاتری داشته باشد. برای برند های آیفون، هوآوی، نوکیا و ... نیز همین شرایط حاکم است. در حال حاضر برند سامسونگ محبوب ترین برند نزد کاربران می باشد و میزان فروش بیشتری نسبت به سایر برند ها دارد. در هنگام خرید امکانات و قیمت محصول را مورد بررسی قرار دهید اگر نتوانستید به نتیجه دلخواه برسید بهتر است بر روی انتخاب برند مورد علاقه تان تمرکز کنید. در این حالت راحت تر می توانید گوشی مورد نظرتان را خریداری کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله 11 عامل و ویژگی مهم در انتخاب یک گوشی پرچم دار را مورد بررسی قرار دادیم. هر یک از این ویژگی ها باعث می شود تا کیفیت و کارایی گوشی مورد نظر افزایش یابد. بنابراین باید هنگام خرید گوشی موبایل تمام این فاکتور ها را در نظر داشته باشید و سپس با بررسی آن ها اقدام به خرید گوشی کنید. مطمئن باشید بررسی این فاکتور ها به شما کمک خواهد کرد تا یک گوشی ایده آل و مناسب با توجه به سلیقه خودتان خریداری کنید.

 

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کالا من و تو تو محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا