14 نکته طلایی برای عکاسی در برف

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ شنبه
14 نکته طلایی برای عکاسی در برف
چکیده این مقاله :

هنگام بارش برف یا زمانی که تازه برف بند امده عکاسی بسیار لذت بخش است. برای گرفتن عکس های خلاقانه و با کیفیت لازم است یک سری نکات را بدانیم که در این مقاله آنها را باهم مرور میکنیم.

  • زمان مطاله : 0 دقیقه
  • نظرات : 0 نظر
  • تعداد بازدید : 2162 نفر

عکاسی لذت بسیار زیادی دارد و اکثر افراد دوست دارند در حالت های مختلف از خود عکس بگیرند و لحظات هیجان انگیز و متفاوتی را از خود ثبت کنند. عکاسی در برف نیز یکی از حالت های جذاب و هیجان انگیز برای عکس گرفتن می باشد. اگر جزو افرادی هستید که به برف علاقه دارید و می خواهید هنگام باریدن برف یا بعد از آن شروع به عکاسی کنید جای درستی آمده اید. در این مقاله نکات لازم و ضروری برای گرفتن عکس در برف را با هم مرور خواهیم کرد. عکس گرفتن در برف کار ساده ای نیست و رعایت یک سری اصول را می طلبد. در ادامه به بررسی این اصول و نکات خواهیم پرداخت.

 

عکاسی در برف و نکات لازم برای گرفتن عکس با کیفیت

 

عکاسی در برف و نکات لازم برای گرفتن عکس با کیفیت

اگر مشتاق عکاسی هستید و نیاز به یادگیری اصول عکاسی در برف دارید نگران نباشید در آخر این بخش شما تمامی نکات لازم برای عکس گرفتن در حالت های برفی را یاد خواهید گرفت. اصول و نکات لازم برای گرفتن عکس های با کیفیت در مواقع برفی عبارت اند از:

 

1- از گرفتن عکس بر روی برف تازه غافل نشوید

اگر برف تازه بند آمده باشد کاملا نرم و انعطاف پذیر تر خواهد بود. در این حالت می توانید به روش های مختلفی شروع به عکس گرفتن کنید و عکس های هنری و جذاب زیادی بگیرید. می توانید چند قدم راه بروید و از رد پای خودتان عکس بگیرید. این عکس یکی از جذاب ترین عکس هایی است که می توانید در زمستان و روز های برفی بگیرید. یا اینکه می توانید روی برف ها دراز بکشید و از خودتان سلفی بگیرید. همچنین می توانید از دوستتان بخواهید که از شما در این شرایط عکس بگیرد. فقط باید کمی برای اینکار عجله کنید تا برف های تازه را از دست ندهید.

 

از گرفتن عکس بر روی برف تازه غافل نشوید

 

2- باید تا جایی که می توانید باتری گوشی را گرم نگه دارید

باتری گوشی طوری ساخته شده است که در فضا های سرد عملکرد پایینی دارد و زود خالی می شود. بنابراین در زمستان و موقع عکاسی در روزهای برفی باید تمام تلاش تان را بکنید که باتری تان را گرم نگه دارید. برای اینکار راه های زیادی وجود دارد. می توانید از یک کیف مخصوص برای گوشی تان استفاده کنید و گوشی را داخل آن قرار دهید. تنها در مواقعی که نیاز به عکس گرفتن داشتید گوشی را از داخل کیف بردارید. همچنین می توانید از باتری کمکی استفاده کنید. اگر عکاسی شما مدت زمان زیادی طول بکشد ممکن است باتری تان خالی شود و عکاسی نیمه کاره باقی بماند. پس بهتر است یک باتری زاپاس همراه خود داشته باشید و اگر لازم شد باتری زاپاس را جایگزین باتری اصلی کنید و عکاسی را ادامه دهید.

 

3- برای عکاسی در برف باید سرعت عکاسی خود را بالا تر ببرید

برف طوری است که در زمان کمی تغییر حالت می دهد و ممکن است آب شود. اگر مکانی را در نظر گرفته اید که حالت برف های آن جذاب و مناسب برای عکاسی است باید تا تغییر حالت نداده یا آب نشده است عکاسی را انجام دهید وگرنه ممکن است باعث ناراحتی شما شود که چرا نتوانسته اید از آن حالت جذاب عکس بیندازید. افزایش سرعت عکاسی باعث می شود سوژه های جذاب را از دست ندهید و عکس های خاطره انگیز و منحصر به فرد از خودتان بگیرید.

 

4- برای عکاسی واضح تر و جذاب تر بهتر است روی تضاد ها فوکوس کنید

در یک فضای برفی که همه جا پوشیده از برف می باشد اگر بخواهید از دانه های برف یا امثال آن عکس بگیرید موفق نخواهید شد. برای اینکه این مشکل پیش نیاید بهتر است ترکیب صحنه را تغییر دهید تا جزئیات در عکس به خوبی دیده شوند. می توانید پس زمینه عکس را تغییر دهید به عنوان مثال می توانید از دیوار یک ساختمان یک ماشین کمک بگیرید. البته دانه های برف یک مثال ساده بود ممکن است ایده های جذاب دیگری داشته باشید که بخواهید از آن ها عکس بگیرید. بنابراین برای اینکه جزئیات به خوبی نمایش داده شوند باید روی رنگی غیر از رنگ سفید فوکوس کنید. هر چقدر بتوانید تضاد رنگی بهتری ایجاد کنید دوربین کیفیت بالا تری خواهد داشت و عکس های شما جذاب تر گرفته خواهند شد. برای رفع این مشکل می توانید شاتر دوربین خود را تا نیمه فشار دهید و دوربین را به اطراف بچرخانید تا یک سوژه تیره رنگ پیدا کنید.

 

5- عکس هایی که می گیرید را حذف نکنید به جای این کار آن ها را ویرایش کنید

موقع عکاسی در برف ممکن است عکس های زیادی را از خودتان بگیرید و احساس کنید که عکس کیفیت لازم را ندارد. این کار را انجام ندهید و عکس ها را نگه دارید. موقع برگشتن به خانه عکس ها را چک کنید. خواهید دید عکس ها آنقدر ها هم که تصور می کردید بد نیستند. با کمی ویرایش می توانید عکس ها را بهتر کنید و در شبکه های اجتماعی با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید.

 

6- قدرت لباس ها را دست کم نگیرید

لباس ها علاوه بر اینکه شما را در فصل زمستان گرم نگه می دارند باعث می شوند در عکس هم جذاب تر دیده شوید. بهتر است موقع عکس گرفتن لباس هایی را به تن کنید که با رنگ سفید برف همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال می توانید از لباس هایی با رنگ قرمز استفاده کنید. به طور کلی بهتر است از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید تا level عکس هایی که می گیرید بالا تر برود.

 

استفاده از لباس رنگی در عکاسی برف

 

7- از چتر استفاده کنید

ممکن است به دلیل سرد بودن هوا یا بارش برف از عکاسی منصرف شوید. اما بهترین حالت عکاسی در برف زمانی است که برف می بارد. بنابراین می توانید با پوشیدن لباس گرم و استفاده از چتر خودتان را برای عکس گرفتن آماده کنید. می توانید چتر را نگه دارید یا بچرخانید و در حالی که برف می بارد از خودتان عکس بگیرید.

 

از چتر در عکاسی برف استفاده کنید

 

8- از زوایای مختلف از خودتان عکس بگیرید

سرد بودن هوا را بهانه نکنید و از زاویه های مختلف از خودتان عکس بگیرید. این کار باعث می شود تا بهترین عکس را از خودتان بگیرید. همچنین این کار کمک می کند تا محیط اطراف را به خوبی ببینید و سوژه های جدیدی برای عکاسی پیدا کنید و عکس های جذاب تری را ثبت کنید.

 

 از زوایای مختلف از خودتان  در برف عکس بگیرید

 

9- ترکیب تابش نور بر روی یخ و برف می تواند کیفیت عکس را بالا تر ببرد

پس از اینکه بارش برف تمام شد و نور شروع به تابیدن کرد فرصت مناسبی برای عکس گرفتن می باشد. نوری که از سمت خورشید به برف ها می تابد باعث می شود برف ها بدرخشند و یک فضای ایده آل برای عکاسی را برای شما فراهم نمایند. در این حالت می توانید عکس های جذاب هنری از خودتان بگیرید و آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

10- سرعت شاتر را کم و زیاد کنید

یکی دیگر از تکنیک های جذاب و کاربردی که برای عکاسی در برف وجود دارد تنظیم سرعت شاتر می باشد. با افزایش سرعت شاتر می توانید از ریز ترین جزئیات همچون دانه های برف یا باد عکس بگیرید و یک عکس هنری خلق کنید. همچنین می توانید سرعت شاتر را کاهش دهید و دانه های برف را به شکل خط های سفید روی عکس ثبت کنید. با تغییر سرعت شاتر می توانید عکس های جذاب و منحصر به فردی بگیرید.

 

11- دوربین را برای عکاسی بهتر در برف تنظیم کنید

برای اینکه بتوانید عکس های با کیفیت تری بگیرید بهتر است دوربین تان را تنظیم کنید. دوربین را روی گزینه raw تنظیم کنید تا بتوانید بعد از ثبت تصاویر آن ها را به راحتی ویرایش کنید. اگر تنظیمات در حالت پیش فرض jpeg باقی بماند ویرایش کردن عکس مشکل خواهد بود. علاوه بر این می توانید میزان نور دهی دوربین را نیز تنظیم کنید تا تصاویر شفاف تر و با کیفیت تر ثبت شوند.

 

12- ژست های عکاسی در برف را یاد بگیرید

تنها رعایت نکات و اصول عکاسی در برف برای گرفتن عکس های جذاب و با کیفیت کافی نیست. اگر صاف بایستید و از خودتان عکس بگیرید زیاد هنر نکرده اید و عکس شما جذابیت چندان زیادی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است ژست های مختلف برای عکاسی را یاد بگیرید و در حالت های مختلف شروع به عکس گرفتن کنید. نحوه ژست گرفتن شما تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و جذابیت عکس دارد.

 

13- می توانید در کنار یک آدم برفی عکس بگیرید

می توانید با دوستان خود هماهنگ کنید و یک آدم برفی جذاب درست کنید. سپس در کنار آن بایستید و از خودتان عکس بگیرید. با عکس گرفتن در کنار آدم برفی هم به جذابیت عکس خود اضافه می کنید و هم لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم می زنید.

 

 در کنار یک آدم برفی عکس بگیرید

 

14- می توانید در حال برف بازی عکس بگیرید

برف بازی علاوه بر این که خوشایند و لذت بخش می باشد، می تواند یک ایده خلاقانه و جذاب برای عکاسی باشد. از یک نفر بخواهید در حالی که با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود برف بازی می کنید از شما عکس بگیرد. برای اینکه عکس شما جذاب تر باشد و واضح دیده شود برف بازی را به صورت اسلوموشن و با سرعت کم انجام دهید. مطمئنم با این کار خاطرات خوبی را برای خود ثبت خواهید کرد.

 

 در حال برف بازی عکس بگیرید

 

جمع بندی

عکاسی در مواقعی که برف می بارد یا تازه بند آمده است یک کار بسیار لذت بخش و هیجان انگیز می باشد. در این مقاله تکنیک ها و نکات لازم برای گرفتن عکس با کیفیت هنگام برف را با هم مرور کردیم. البته شما می توانید از ایده های مختلف و متنوع برای عکاسی استفاده کنید و عکس های هنری خلق کنید این بستگی به خود شما دارد. اما اگر می خواهید عکس های با کیفیتی از خود بگیرید بهتر است مواردی که داخل مقاله به آن ها اشاره کردیم را در دستور کار خود قرار دهید. با رعایت این نکات ساده می توانید عکس های حرفه ای بگیرید و آن ها را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کالا من و تو تو محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا