راهنمای خرید ساعت هوشمند و انتخاب برند مناسب

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۹/۱۱ سه شنبه
راهنمای خرید ساعت  هوشمند و انتخاب برند مناسب
چکیده این مقاله :

ساعت هوشمند، یک وسیله کوچک است که عملکردی مشابه تلفن همراه هوشمند دارد و و روی مچ دست قرار می‌گیرد. بعضی از این ساعت‌ها با اتصال به تلفن هوشمند تماس‌های ورودی، پیام‌های که از طریق سیم کارت یا ایمیل به تلفن فرستاده می‌شود و سایر اعلان‌های نرم افزار‌ها را به اطلاع افراد می‌رسانند.

  • زمان مطاله : 0 دقیقه
  • نظرات : 0 نظر
  • تعداد بازدید : 1374 نفر

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند، یک وسیله کوچک است که عملکردی مشابه تلفن همراه هوشمند دارد و روی مچ دست قرار می‌گیرد. بعضی از این ساعت‌ها با اتصال به تلفن هوشمند تماس‌های ورودی، پیام‌های که از طریق سیم کارت یا ایمیل به تلفن فرستاده می‌شود و سایر اعلان‌های نرم افزار‌ها را به اطلاع افراد می‌رسانند. برخی از ساعت‌های هوشمند حتی می‌توانند تماس تلفنی برقرار کنند. بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای صفحه نمایش رنگی هستند، اما برخی از مدل‌های ارزان قیمت از صفحه نمایش سیاه و سفید استفاده می‌کنند. برای کار کردن با ساعت‌های هوشمند می‌توان از صفحه نمایش لمسی، کلید فیزیکی یا هر دوی آنها به طور همزمان استفاده کنند. اکثر این ساعت‌ها با کمک قدم شمار و برنامه‌های ثبت ضربان قلب به افراد کمک می‌کنند تا سلامت خود را ردیابی کنند.

ساعت‌های دیجیتال از دهه‌های قبل وجود داشته است. برخی از آنها توانایی‌هایی مانند ماشین حساب و مبدل‌های واحد را نیز در خود جا داده بودند. اما در سال 2010 شرکت‌های فناوری شروع به انتشار ساعت‌هایی با توانایی‌های شبیه تلفن‌های هوشمند کردند. اپل، سامسونگ، سونی و سایر شرکت‌های مهم، ساعت‌های هوشمند را در بازار مصرف ارائه کردند، و تغییر بزرگی را در تنوع و کیفیت این محصولات به وجود آوردند.

شاید اولین ساعت هوشمند واقعی را به توان Microsoft SPOT (فناوری اشیا Personal شخصی) دانست که در سال 2004 معرفی شد. این ساعت داده‌هایی در مورد شرایط آب و هوایی، اخبار روزانه و اطلاعتی در مورد بازار سهام را از طریق موج‌های رادیویی در اختیار کاربران قرار می‌داد. علاوه بر این ایمیل و پیام‌های فوری دریافت می‌کرد، اما کاربران نمی‌توانستند به آنها پاسخ دهند. بیشتر ساعت‌های هوشمند برای استفاده روزمره (مانند ساعت هوشمند اپل) به کار برده می‌شوند البته بعضی از آنها برای اهداف خاص (غواصی) مانند (Garmin Fenix) نیز در نظر گرفته شده اند.

 

ساعت هوشمند

امکانات ساعت هوشمند

ساعت‌ هوشمند با توجه به نوع کارکرد آن دارای ویژگی‌های مختلفی می باشد که باعث شده است تعداد استفاده کنندگان و طرفداران زیادی را به خود جلب کند. در اینجا به بعضی از رایج‌ترین این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

اعلان ها:

ساعت هوشمند اعلان‌ها را نمایش می‌دهند تا فرد از وقایع یا فعالیت‌های مهم مطلع شود. ساعت‌های متصل به تلفن هوشمند ممکن است اعلان‌های تلفن را روی مچ دست شما منعکس کنند، اما ساعت‌های هوشمند غیر از موارد مربوط به تلفن همراه اعلان‌هایی دیگر را نیز نمایش می‌دهند که برای نمایش دادن آنها پوشیدن آن کافی است. به عنوان مثال، جدیدترین اپل واچ شامل یک سنسور سقوط است. اگر هنگام پوشیدن ساعت بیفتید، ساعت حرکت بعدی شما را حس می‌کند. اگر هیچ علائم حیاتی را از فرد شناسایی نکند، یک سری اعلان‌های هشدار دهنده را ارسال می‌کند. اگر شما به اعلان پاسخ ندهید، ساعت تصور می‌کند که شما آسیب دیده‌‌اید و از طرف شما به دوستان و خانواده یا حتی اورژانس هشدار می‌دهید.

مدیریت رسانه:

ساعت‌ هوشمند که به تلفن همراه متصل می‌شود این توانایی را دارد که پخش موسیقی، ویدئو و سایر رسانه‌ها را برای افراد مدیریت کند. به عنوان مثال، هنگامی که با استفاده از AirPods اپل به موسیقی در iPhone گوش می‌دهید، می‌توانید از Apple Watch خود برای تغییر میزان صدا و آهنگ استفاده کنید.

ردیابی تناسب اندام:

اگر شما یک ورزشکار حرفه‌‌ای یا فردی هستید که به سلامت خود خیلی اهمیت می‌دهید، ساعت‌های هوشمند امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید وضعیت کلی سلامت و مدت فعالیت بدنی خود را مدیریت و ردیابی کنید، بسیاری از ساعت‌ها دارای یک ضربان سنج و یک گام شمار برای کمک به پیگیری تمرینات شما هستند.

GPS:

بیشتر ساعت‌های هوشمند دارای GPS برای ردیابی موقعیت مکانی شما یا دریافت هشدارهای خاص مکان هستند.

سیم کارت:

اکثر ساعت‌های هوشمند به سیم کارت احتیاج ندارند زیرا یا فاقد قابلیت کارکرد تلفن هستند و یا اینکه با یک تلفن هوشمند و piggyback خارج از آن متصل می‌شوند. البته ساعت‌های هوشمند مستقلی نیز وجود دارد از سیم کارت استفاده می‌کنند و نیازی به ارتباط با تلفن هوشمند برای استفاده از سیم کارت ندارند.

 

امکانات ساعت هوشمند

سیستم عامل ساعت هوشمند

در حال حاضر، چهار سیستم عامل اصلی Android، Android Wear، Tizen و Linux به طور عمده در ساعت‌ هوشمند استفاده می‌شود. البته سیستم عامل ios نیز برای ساعت‌های ساخت اپل طراحی شده است که خاص و مخصوص این برند هستند. یکی دیگر از سیستم عامل‌های که در آینده به احتمال زیاد می‌توان آن را در بازار دید سیستم LG است که شایعه ورود آن به بازار شنیده می‌شود.

فراتر از نمایش اعلان‌ها از تلفن، ساعت هوشمند به اندازه تلفن‌های همراه می‌توانند از برنامه‌هایی مختلفی پشتیبانی کنند. اکوسیستم‌های برنامه متفاوت هستند و به محیط‌های اپل یا گوگل گره خورده اند. ساعت‌های هوشمند با هدف اختصاصی مانند پیاده روی یا غواصی، به طور کلی از برنامه‌هایی که برای دستیابی به آن هدف نیاز دارند بدون امکان افزودن برنامه‌های دیگر پشتیبانی می‌کنند.

 

سیستم عامل ساعت هوشمند

باتری ساعت هوشمند

ساعت‌ هوشمند مدرن دارای باتری‌هایی هستند که با استفاده معمولی و کمی مدیریت انرژی، خیال شما را در طول روز از بابت دسترسی به این وسیله راحت می‌کند. برخلاف اکثر تلفن‌های هوشمند، باتری ساعت هوشمند زمان بیشتر شارژ را نگهداری می‌کند و فرد می‌تواند در طول روز بدون نیاز به اتصال دوباره دستگاه به برق با آن کار کند. یکی از دلایل کاهش میزان مصرف شارژ را می‌توان در صفحه نمایش کوچکتر آن نسبت به تلفن‌های همراه دانست.

علاوه بر اتصال از طریق بلوتوث، عدم دریافت مستقیم داده نیز در کاهش مصرف باتری تاثیر می‌گذارد. اکثر باتری‌های ساعت هوشمند تقریبا زمانی دو روزه را برای کار با ساعت تضمین می‌کنند. همچنین اگر از آن در حالت تماشا استفاده کنید و میزان مصرف را مدیریت کنید، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. البته نوع باتری استفاده شده در ساعت نیز از نظر نگهداری شارژ بسیار مهم است. مثلا اپل واچ معمولاً با یک بار شارژ 18 ساعت استفاده عادی دارد، در حالی که مدل ریگ دو یا سه روز نیاز به شارژ دوباره را دارد.

 

باتری ساعت هوشمند

انواع ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند در چهار مدل اصلی در بازار موجود هستند که در اینجا آنها را بررسی می‌کنیم.

 

ساعت هوشمند ساده با عملکرد اطلاع رسانی

ساده‌ترین نوع ساعت هوشمند آیتم‌ها چیز زیادی را در خود جای نداده است. وظیفه اصلی آن نمایش زمان و تاریخ است، همچنین قابلیت‌های مانند توابع اساسی مانند کرنومتر، تایمر و ساعت زنگ دار را نیز شامل می‌شود. علاوه بر این، این نوع از طریق بلوتوث با تلفن هوشمند متصل می‌شود. سپس ساعت پیام‌ها و تماس‌های دریافتی را از طریق زنگ لرزش، نماد یا بوق اطلاع رسانی می‌کند.

ساعت هوشمند ساده با عملکرد اطلاع رسانی

ساعتهای هوشمند ورزشی

این ساعت هوشمند مخصوص ورزشکاران طراحی شده است. نسخه‌های مدرن فراتر از شمردن گام‌ها و نظارت بر خواب، اطلاعاتی در مورد ضربان نبض نیز ارائه می‌دهند و به شما در آموزش ورزش مناسب و سلامتی کمک می‌کنند. آنها معمولاً شامل یک فرستنده GPS هستند که مسافت طی شده را ثبت می‌کند.

تجهیزات استاندارد استفاده شده در این مدل شامل یک صفحه لمسی با خوانش آسان، یک ضربان سنج اپتیکال و ضد آب است و از طریق تلفن هوشمند یا رایانه، داده‌های اندازه گیری شده را به برنامه‌های تجزیه و تحلیل خاص منتقل می‌کنند. برنامه‌های آموزشی نیز اغلب می‌توانند در پورتال اینترنتی تنظیم شده و به ساعت منتقل شوند. علاوه بر این، اکثر ساعت‌های ورزشی پیام‌های دریافتی و تماس‌های تلفنی را گزارش می‌دهند. باتری‌های مدل‌های دارای عملکرد GPS معمولاً فقط چند روز دوام می‌آورند.

ساعت هوشمند مخصوص ورزشکاران

 

ساعت‌های هوشمند کلاسیک

از ساعت‌های هوشمند کلاسیک چیزی بین ساعت‌های ورزشی و هوشمند پیشرفته هستند. آنها از طریق بلوتوث به موبایل متصل می‌شوند، همه پیام‌های ورودی، ورودی‌های تقویم و تماس‌های تلفنی را در تلفن هوشمند نشان می‌دهند. همچنین می‌توان متن‌ها را از طریق تشخیص صدا دیکته کرد.

علاوه بر این به طور کلی، عملکردهای ورزشی مانند شمارنده‌های پله و پالس متر نیز در این مدل نصب می‌شوند. در این مدل صفحه نمایش‌ها معمولاً بزرگتر و بهتر هستند و هرچه صفحه بزرگتر باشد دوام باتری کمتر است. ساعت هوشمند کلاسیک باید هر یک تا دو روز به برق وصل شود.

 

ساعت هوشمند با عملکرد تلفن

این ساعت‌های هوشمند در اصل همان ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند کلاسیک را ارائه می‌دهند، با این حال، آنها مستقل از تلفن‌های هوشمند کار می‌کنند.

این بدان معنی است که آنها سیم کارت خود را دارند. اتصال اینترنت، به عنوان مثال برای بارگیری یا گشت و گذار در اینترنت، از طریق فناوری تلفن همراه LTE حاصل می‌شود. با این حال، این ساعت‌ها به گونه‌‌ای طراحی نشده‌‌اند که جایگزین واقعی تلفن‌های هوشمند شوند. صفحه نمایش آنها بسیار کوچک است، عملکرد آن بسیار راحت است. همچنین از آنجا که در این مدل از یک باتری کوچک بهره می‌برد، اغلب حتی به مدت یک روز نیز انرژی کافی را برای کار کردن در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد.

 

ساعت هوشمند با عملکرد تلفن

آیا ساعت‌های هوشمند دوربین دارند؟

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند و مسلماً دلیل همه گیر شدن آنها در زندگی ما دوربین است. این ویژگی واقعاً همان چیزی است که تلفن‌های هوشمند را از ساعت‌ هوشمند جدا می‌کند. تعداد کمی از ساعت‌های هوشمند دارای دوربین هستند به عنوان نمونه  Samsung Gear 2، عکس‌های 2 مگاپیکسلی با کیفیت پایین می‌گیرند (برای مقایسه، تلفن هوشمند با این قیمت عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد).

رقیب اصلی سامسونگ، اپل، دوربینی را نیز در ساعت هوشمند خود گنجانده است، که نشان می‌دهد این فناوری به اندازه کافی پیشرفته نبوده است که تولیدکنندگان روی آن متمرکز شوند که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که کمبود دوربین در ساعت هوشمند را جبران می‌کند و باعث می‌شود دوربین در این ساعت‌ها محبوبیت زیادی نداشته باشد، امکان فعال سازی دوربین گوشی هوشمند از طریق ساعت است. با این کار فرد می‌تواند تلفن را در یک مکان تنظیم کرده و در حالی که در مکان دیگری ایستاده است عکس بگیرد.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کالا من و تو تو محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا