تغییرات جدید و چند ویژگی مهم که انتظار می رود در سال 2021 به WhatsApp اضافه شود

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ سه شنبه
تغییرات جدید و چند ویژگی مهم که انتظار می رود در سال 2021 به WhatsApp اضافه شود
چکیده این مقاله :

جدیدترین تغییرات واتس اپ و اخرین امکانات مورد انتظار از آن که در سال 2021 باید مدیران واتس اپ به فکر آن باشند تا همچنان محبوب ترین پیام رسان باقی مانده و به تعداد کاربران خود بیافزایند.

  • زمان مطاله : 0 دقیقه
  • نظرات : 0 نظر
  • تعداد بازدید : 1528 نفر

در دنیای امروزه همواره استفاده از نرم افزارهای جدید و با امکانات بروز، بیشتر مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. در اخرین رده بندی نیز نرم افزار واتساپ محبوب ترین پیام رسان در پایان سال 2020 لقب گرفت. این نرم افزار همانند بیشتر نرم افزارهای دیگه مدام در حال آپدیت شدن است و امکانات جدیدی را برای کاربر مهیا می کند.

از مهم ترین امکانات جدید اضافه شده به واتس اپ می توان به حالت تاریک(Dark Mode)، پیام های با قابلیت خود تخریبی (Self-destructing messages)، ایجاد چت گروهی، استیکرهای متحرک و پشتیبانی از کدهای QR اشاره کرد.

با این حال انتظار می رود امکانات بیشتری در سال 2021 به واتس اپ اضافه شود. در هفته های اخیر، واتساپ در حال کار بر روی تعداد انگشت شماری از ویژگی های جدید است. برخی از این ویژگی ها در حال توسعه و برخی در حال ازمایش شدن روی نسخه بتا می باشند. ما لیستی از ویژگی های WhatsApp که احتمالاً در سال 2021 ارائه خواهد شد، تهیه کرده ایم. انتظار می رود این ویژگی های جدید WhatsApp بر محبوبیت واتس اپ افزوده و به تعداد کاربران آن اضافه شود.

ویژگی های WhatsApp انتظار می رود در سال 2021 راه اندازی شود 

  1. پشتیبانی از چند دستگاه

  2. تماس از طریق برنامه تحت وب واتساپ

  3. بی صدا کردن ویدیو

  4. محلی برای پیام های خوانده نشده و الصاق کردن آن

  5. پشتیبانی بیشتر و بهتر از داده های کاربران

  6. ویرایش پیام ها

 

پشتیبانی از چند دستگاه

با استفاده از این ویژگی، کاربران واتس اپ می توانند به طور همزمان به چندین دستگاه وارد شوند. در حال حاضر، WhatsApp فقط از دو دستگاه همزمان پشتیبانی می کند، یعنی تلفن و دسکتاپ. شنیده ها حاکی از ان است این ویژگی قابلیت وارد شدن به 4 دستگاه را به صورت همزمان مهیا می کند.

این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتا آیفون در حال ازمایش و توسعه می باشد.

پشتیبانی از چند دستگاه در واتساپ

 

تماس از طریق برنامه تحت وب واتس اپ

شایعه شده است که هر دو برنامه WhatsApp Web و برنامه های دسکتاپ برای ویندوز و macOS از تماس صوتی / تصویری برخوردار می شوند. برای استفاده از این ویژگی در هنگام تماس صوتی یا ویدیویی از طریق وب یا برنامه ی ویندوزی یا مک واتس آپ، باید اتصال اینترنت در نسخه تلفن آن برقرار باشد. 

 

تماس از طریق برنامه تحت وب واتس اپ

 

بی صدا کردن ویدیو

WhatsApp در هنگام ارسال فیلم یا اعلام وضعیت لحظه ای به مخاطب، امکان قطع صدا را ندارد. اما با ادامه این روند انتظار می رود این امکان به زودی برای کاربران فعال شود. طبق شنیده ها این ویژگی در حال توسعه می باشد و به صورت یک ایکون بی صدا روی ویدیو ظاهر خواهد شد. کاربر قبل از ارسال ویدیو با زدن روی آن، امکان بی صدا کردن ویدیو را فعال خواهد کرد.

 

محلی برای پیام های خوانده نشده و الصاق کردن آن

در میان حجم انبوه از پیام های ارسالی و عضویت در گروه های مختلف اموزشی و فرهنگی، دسترسی سریع به بعضی از محتواها امری ضروری برای هر کابری می باشد. یکی از ویژگی های مورد انتظار از واتس اپ اضافه کردن قابلیتی برای پین کردن بعضی از پیام ها به بالای صفحه می باشد که امکان دسترسی کاربر را راحت تر می کند. این ویژگی می تواند با ویژگی موجود چت های بایگانی شده کاملا متفاوت باشد.

 

پشتیبانی بیشتر و بهتر از داده های کاربران

یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیازهای مخاطبان یک پیام رسان، محرمانگی و پایدار بودن داده های انها می باشد. امکان پشتیبان گیری داده های واتس اپ اکنون در دسترس می باشد ولی این ویژگی با محدودیت های زیادی همراه است. انتظار می رود با بیشتر شدن کاربران پیام رسان واتس اپ و تبدیل شدن به محبوب ترین پیام رسان، برای داده های کاربران فکری اندیشیده و این کار را برای آنها راحت تر انجام دهد و همچنین مدت زمان بیشتری برای دسترسی به داده ها فراهم شود که اگر دسترسی به صورت دایمی باشد مطمئنن محبوبیت واتساپ دوچندان خواهد شد.

 

پشتیبانی بیشتر و بهتر از داده های کاربران

 

ویرایش پیام ها

یکی دیگر از ویژگی های مورد نیاز برای مخاطبین امکان ویرایش پیام های ارسال شده خود می باشد. کاربران به این ویژگی به عنوان یک نیاز اساسی نگاه می کنند و به انها در مدیریت بهتر پیام  های خود کمک می کند.

در این میان انتظاراتی که از واتساپ ذکر شد، این پیام رسان نیز هر چند وقت یکبار امکاناتی جدید و جالبی را به نرم افزار خود اضافه می کند. همیشه اضافه شدن این امکانات زیاد خوشایند نیست. بخصوص برای کشورهایی که روند توسعه سخت افزاری در میان انها بسیار کند انجام می شود.

در جدید ترین آپدیت واتساپ، پشتیبانی از گوشی موبایل با ورژن اندروید و ios پایین دیگر مقدور نشد. از این پس باید حداقل Android 4.0.3 روی گوشی نصب باشد تا بتوان از واتساپ استفاده نمود.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کالا من و تو تو محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا