همه آن چیزی که در مورد انواع باتری موبایل و نحوه استفاده از آن باید بدانید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۹/۲۲ شنبه
همه آن چیزی که در مورد انواع باتری موبایل و نحوه استفاده از آن باید بدانید
چکیده این مقاله :

تولید یک باتری با قابلیت های زیاد در کنار عملکرد مناسب دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و آشنایی با انواع باتری می تواند به شما کمک کند تا بهتر باتری مورد نیاز برای موبایل خود را انتخاب کنید.

  • زمان مطاله : 0 دقیقه
  • نظرات : 0 نظر
  • تعداد بازدید : 1079 نفر

امکان ندارد که بدون موبایل های هوشمند به مشکل برخورد نکنیم! در واقع موبایل امروزه به یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی تمامی ما تبدیل شده است و می توان گفت که خرید یک موبایل خوب دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. اما در این میان، تهیه قطعات موبایل یکی از دغده های اکثرا ما می باشد که باتری از مهم ترین نیازهای پیش روی شما به شمار می رود و باید با دقت بسیار زیادی انتخاب شده و خریداری شود. در نظر داشته باشید که در حدود 20 سال گذشته تولید انواع باتری برای تلفن همراه از مهم ترین دغدغه های پیش روی بسیاری از سازندگان موبایل بوده است و در دنیای امروز، پیشرفت های چشمگیری در این خصوص اتفاق افتاده است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تولید انواع شارژر بی سیم اشاره داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در خصوص انواع باتری مورد استفاده برای موبایل آشنا کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که قصد داشته باشید که از انواع باتری استفاده کنید، این مقاله می تواند کاملا برای شما مفید واقع شود. امروزه استفاده از انواع باتری با روند رو به رشد استفاده همراه بوده است.

 

انواع باتری موبایل

 

انواع باتری موبایل از ابتدا تا امروز

در ابتدای تولید انواع موبایل، ساخت باتری های مناسب توسط شرکت ها به عنوان یک گزینه مهم به شمار می رفت و اولین موبایل ها با استفاده از باتری های نیکل کادمیوم کار می کردند. این دسته از باتری ها که امروزه به طور کامل از چرخه کار خارج شده اند، یکی از انواع باتری های قابل شارژ می باشند که با استفاده از فلز که به عنوان الکترود در آن استفاده می شده است کار می کردند و می توان گفت که به عنوان یکی از مهم ترین انواع باتری شناخته می شوند. در واقع باید بدانید که این دسته از باتری ها برای اولین بار در سال 1899 تولید شده اند و در موبایل های اولیه نیز از این سری باتری موبایل استفاده می شده است.

پس از دوران باتری های نیکل کادمیوم، از انواع باتری نیکل هیدرید استفاده شد که این دسته نیز با شباهت ظاهری بسیار زیادی نسبت به باتری های نیکل کادمیوم تولید می شدند. در واقع می توان گفت که الکترود مثبت این دسته از باتری ها از نوع نیکل اکسی هیدروکسید بود و الکترود منفی آن از آلیاژ هیدروژن تولید شده بود. از جمله مهم ترین مواردی که باعث شد سازندگان موبایل به این دسته از باتری ها روی بیاورند، ظرفیت بیشتر باتری های نیکل هیدرید بود.

 

ویژگی های باتری موبایل

 

دوران نیکل هیدرید نیز به عنوان یک باتری مناسب برای موبایل طولانی نبود و به زودی باتری های لیتیوم یونی به عنوان جایگزین برای این دسته از باتری ها تولید و در بازار معرفی شد. این دسته از باتری ها که به عنوان Li-ion یا LIB نیز شناخته می شدند، به عنوان یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی شما بودند و شیوه کار آن ها تخلیه یون های مربوط به لیتیوم از طریق الکترود منفی به سوی الکترود مثبت و انجام این عمل به صورت برعکس در مواقع شارژ به شمار می رود. باید بدانید که این سری از باتری ها به دلیل ظرفیت بالاتر، حجم کمتر و وزن کمتر بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند و به عنوان باتری هایی با کارایی بالا به خصوص در موبایل های هوشمند که با توجه به امکانات بالاتر، نیاز به تامین انرژی بیشتر داشتند، مورد استفاده قرار گرفتند.

در نسل آخر انواع باتری مورد استفاده در موبایل ها، باتری های لیتیوم پلیمری به بازار عرضه شدند. این دسته از باتری ها از سلول های استوانه ای برای اولین بار استفاده کردند و به عنوان یکی از جذاب ترین گزینه های پیش رو برای ساخت باتری به شمار می روند. این دسته از باتری ها با نرخ بسیار پایین از دست دادن انرژی درونی (حدود 5 درصد در هر ماه) توانستند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای انواع باتری موبایل تبدیل شوند و امروزه با توجه به مهندسی های انجام شده به روی آن ها که باعث شده است تا میزان حجم بالاتری را داشته باشند و همچنین حداقل میزان ریسک انفجار را داشته باشند، کارایی بسیار بیشتری را پیدا کرده اند. با توجه به تمامی این مسائل می توان گفت که در میان انواع باتری موبایل، محصولات لیتیوم پلیمری بهترین عملکرد را از خود نشان داده اند.

 

مدل های باتری موبایل

 

نحوه درست شارژ کردن انواع باتری موبایل چگونه است؟

در مورد نحوه درست شارژ کردن یک باتری موبایل، حرف ها و حدیث های زیادی از گوشه و کنار می شنوید و باید بدانید که شرکت های سازنده، خود این روش را برای تهیه کننده موبایل تعیین می کنند. در ابتدا باید بدانید که باتری موبایل شما باید با استفاده از شارژر اصلی موبایل که در جعبه بسته بندی محصول قرار داده می شود انجام شود. در این زمینه دقت داشته باشید که سایر شارژر ها شاید برای یک بار استفاده ضروری از موبایل مشکلی ایجاد نکنند ولی به مرور می توانند باعث بروز مشکلات جدی و خراب شدن انواع باتری موبایل شوند و به طور قطع نباید از این سری شارژر ها در بازه زمانی طولانی و به صورت مکرر استفاده داشته باشید.

باید دقت کنید که در شارژ کردن انواع باتری نباید باتری مورد استفاده در موبایل شما، به دلیل شار بالای الکترون ها در صورت تخلیه بیش از حد، حتما خالی شود و به خصوص در موبایل های هوشمند توصیه می شود که همواره سعی کنید که میزان بازه باتری چیزی مابین 30 درصد تا 80 الی 90 درصد باشد. همچنین یک بار شارژ کردن موبایل برای رسیدن به این میزان درست نبوده و بهتر است که این روند شارژ در دو بازه 25 درصدی انجام شود.

در ادامه باید دقت داشته باشید که شارژ کردن باتری موبایل به صورت شب تا صبح کار درستی نیست و به مرور به باتری موبایل شما آسیب وارد خواهد کرد. با توجه به تمامی این مسائل امید است که دقت بیشتری در نگهداری از انواع باتری موبایل به خصوص مدل های غیر قابل تعویض آن داشته باشید. در ادامه شما را بیشتر با معنای درست آمپر ساعت در انواع باتری موبایل آشنا خواهیم نمود.

 

عملکرد انواع باتری موبایل

 

معنی درست آمپر ساعت در انواع باتری موبایل

در باتری های قابل شارژ، آمپر ساعت به عنوان یکی از اصلی ترین مباحث شناخته می شود و در هنگام خرید یک موبایل حتما باید به ظرفیت آمپر ساعت (mAh) دقت بسیار زیادی داشته باشیم. در واقع می توان گفت که این مسئله نشان دهنده کارایی بسیار زیادی بوده و شما می توانید از آن استفاده داشته باشید.  زمانی که ما می گوییم که انواع باتری موبایل یک آمپر ساعت ظرفیت دارد، این ظرفیت برابر با 1000 میلی آمپر ساعت بوده و 3600 کولن ظرفیت دارد. در صورتی که بخواهید بیشتر این امر را درک کنید، باید بدانید که یک باتری با 2500 میلی آمپر ساعت  ظرفیت، می تواند یک موبایل را 25 ساعت روشن نگه دارد و همچنین یک باتری 3000 میلی آمپر ساعت، نشان دهنده آن است که باتری موبایل هوشمند شما برابر با 30 ساعت می باشد و شما می توانید از دستگاه استفاده بیشتری داشته باشید.  توجه داشته باشید این ارقام در حالت نرمال بوده و دقیق نمی باشد و ممکن است نحوه استفاده از گوشی موبایل روی زمان شارژدهی باتری تاثیر بگذارد.

شرکت های تولید کننده انواع باتری موبایل، نسبت به تولید محصولاتی با ظرفیت بالاتر اقدام کرده بوده اند و شما می توانید استفاده زیاد تری از موبایل داشته باشید. همچنین شما می توانید از دستگاه استفاده بیشتری داشته باشید.

 

عمر مفید انواع باتری موبایل هوشمند چیست؟

این که برای انواع باتری موبایل یک عمر مفید را تعیین کنیم، کار نادرستی است چرا که باید باتری را به صورت صحیح نگهداری و شارژ کرده باشیم و همچنین از گذاشتن موبایل در محیط های گرم جلوگیری کنیم. باید بدانید که انواع باتری موبایل های هوشمند می تواند عمر مفید برابر با 3 الی 5 سال داشته باشد و شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی که در خصوص میزان سلامت باتری موبایل طراحی شده اند، میزان سلامت باتری موبایل خود را تست کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که این برنامه ها به صورت حدودی می توانند کارکرد باتری موبایل و میزان صحت دستگاه را بررسی کنند و در صورتی که مشکلی در کارکرد سخت افزاری موبایل داشته باشید که احساس می کنید مربوط به باتری آن است، باید حتما به تعمیرکار این دستگاه مراجعه کرده و یا از خدمات اینترنتی تعمیرات انواع باتری اقدام کنید. این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و باید در نظر داشته باشید که این مسئله می تواند کارایی بسیار مناسبی داشته باشد.

 

معنای آمپر ساعت در انواع باتری موبایل چیست؟

 

خطرات عملکرد نادرست و یا نگهداری ناصحیح باتری موبایل

انواع باتری را باید با دقت بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرد تا از بروز خرابی برای موبایل و یا ایجاد حوادث جلوگیری شود. در ابتدا باید بدانید که اگر باتری موبایل شما خراب شود، این مسئله می تواند منجر به خرابی کل سیستم موبایل شما شده و همچنین می تواند یکی از مهم ترین مسائلی باشد که باید در نظر داشته باشید. همچنین در نظر بگیرید که موبایل شما همواره باید در شرایط مطلوب شارژ باشد و از اتصال مستقیم به برق شهری باید به شدت پرهیز کنید چرا که خطرات جانی همچون بروز برق گرفتگی و یا انفجار موبایل می تواند رخ دهد.

پس باید نکات نگهداری صحیح از انواع باتری را در دفترچه راهنما مطالعه کرده و حتما از شارژر های استاندارد مورد تایید کارخانه استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که نوسان های برقی می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که باعث می شود شما نتوانید عملکرد درستی را از باتری انتظار داشته باشید. میزان کم شدن ناگهانی شارژ، خاموش شدن موبایل حتی در صورتی که به شارژر متصل باشد، بروز خرابی در صفحه نمایش موبایل و عدم کارکرد صحیح تاچ را می توان از مهم ترین خطرات عملکرد نادرست موبایل در صورت خرابی باید در نظر داشته باشید.

 

معرفی شارژرهای بی سیم، محصولی که موبایل های هوشمند را دگرگون کرد!

شارژر های بی سیم به عنوان یکی از مهم ترین مسائل در حوزه انواع باتری موبایل شناخته می شود و چند سالی است که مهمان محصولات پرچمدار و حالا سایر محصولات شرکت های بزرگ تولید کننده موبایل شده است. از مهم ترین کاربردهای این سری از شارژر ها عدم نیاز اتصال به شارژر می توان اشاره کرد. همچنین باید دقت داشته باشید که این سری از شارژر ها با استفاده از تکنولوژی القایی انتقال برق، می توانند کار کنند و شما می توانید بدون نیاز به سوکت از این شارژر ها استفاده داشته باشید.

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص انواع باتری و انواع شارژر بی سیم باید در نظر داشته باشید، متناسب بودن قدرت شارژر با قدرت مورد نیاز موبایل می باشد. دقت داشته باشید که در صورت عدم استفاده مناسب از انواع شارژر های بی سیم، ممکن است که به موبایل شما آسیب وارد شود. همچنین شارژر بی سیم برای شارژ موبایل هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی نمی کنند نمی تواند گزینه ای مناسب به شمار رود.

 

معرفی شارژر های بی سیم

 

کلام آخر

امروزه استفاده از انواع باتری با رشد بسیار زیادی همراه بوده است و ما در مدل های جدید تلفن های همراه هوشمند می توانیم انتظارات بیشتری از انواع باتری داشته باشیم. در این مقاله بیشتر در خصوص انواع باتری با شما صحبت کردیم و اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان گذاشتیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می توانید با کارشناسانی که در این حوزه اطلاعات لازم و کافی را داشته باشند ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید. انواع باتری در مدل های مختلفی تولید شده و شما می توانید از این محصول استفاده کنید.

در این مقاله شما را با انواع باتری موبایل آشنا کردیم و اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان گذاشتیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. این سری از باتری ها در مدل های مختلفی تولید می شوند و بر اساس نوع نیاز هر دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید در قسمت نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کالا من و تو تو محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا