معرفی دستیار صوتی آیفون (سیری) و نحوه دادن دستورات با جملات فارسی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۷/۱۶ چهارشنبه
معرفی دستیار صوتی آیفون (سیری) و نحوه دادن دستورات با جملات فارسی
چکیده این مقاله :

سیری یا Siri دستیار ویژه و هوشمند آیفون است که از طریق ارتباط کلامی و صحبت دستورات شما را اجرا می‌کند! می‌توانید سوالات خود را از او بپرسید و بدون دخالت دست و یا چک کردن بخش‌های مختلف گوشی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنید.در اینجا نحوه فارسی گفتن جملات را آموزش می دهیم.

  • زمان مطاله : 0 دقیقه
  • نظرات : 0 نظر
  • تعداد بازدید : 936 نفر

 
سیری دستیار صوتی شرکت اپل می باشد، که می توان یکسری فرمان های صوتی به آن داد و برنامه می تواند آن فرمان بدون لمس صفحه نمایش انجام دهد. که یا با نگه داشتن دکمه وسط فعال می شود یا با انجام دادن یک سری تنظیمات با گفتن کلمه hey siri فعال می شود. اما یکی از چالش های استفاده از این برنامه این است که باید جملات بصورت انگلیسی به سیری اعلام شود. اما ما می خواهیمم با معرفی یک برنامه و انجام یکسری دستورات در آن فرمان ها را به صورت فارسی به سیری بدهیم. اپلیکیشن  Short cat این امکان را به می دهد با تنظیم یکسری فرمان ها آن را بصورت فارسی ادا کنیم. 
ابتدا باید اپلیکیشن را روی گشی نصب کنیم . که صفحه ابتدایی آن بصورت زیر می باشد. 
 
برای تعریف کردن فرمان های فارسی باید مراحل زیر انجام دهیم.
ابتدا باید به او بگوییم چه کتری را انجام دهد shortcat--->add action  را می زنیم.
 

 

 

 
 
آن چیزی را که بخواهیم صدا کنیم و گوشی باید بصورت کلمات انگلیسی اماباز بان فارسی  یا همان به اصطلاح عامیانه فینگلیش باشد. 
 

 

که بعد از انجام مراحل بالا کلمه Done  را می زنیم و سپس وارد سری شده و فرمان تعریف شده را به او می گوییم و برنامه زنگ زدن اجرا می شود.
 
در همان ابتدا تعریف اکشن قابلیت های بسیار زیادی وجود دارد از جمله اینکه می توان موسیقی را پخش کرد، یا در مسنجر ،واتس آپ و تلگرام برای شخص مورد نظر پیان ارسال کرد.یا مثلا گزینه App  را انتخاب کنیم ، می توانیم روی برنامه های انتخاب شده کارهای مورد نظر را انجام داد. مثلا می توان shortcat را ایجاد کرد که یک پست در اینیستاگرام را قرار دهد. مثلا در مثال زیر برنامه تنظیم ساعت را انجام می دهیم.
بعد از انتخای گزینه add short cat  و سپس انتخاب app در میان برنامه ها ساعت را انتخاب می کنیم.
 
 
 
سپس با تنظیم زمانی که می خواهیم آلرم به صدا در بیاید. تنظیم فرمانی که می خواهیم به سری بگوییم دکمه Done  را زده و برنامه تنظیم می شود.
 
 
 
 
در این اپلیکیش می توان فرمان های دو مرحله ای را تعریف کرد. یعنی با یک فرمان دو  رویداد اتفاق بیفتد. اگر بخوایم فرمانی به این صورت را تعریف کنیم باید در قسمت  short cat، باید دو اکشن را انتخاب کنید و کارهایی که باید انجام داد را تنظیم کنیم. 
درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کالا من و تو تو محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا